KONKLUZJA
Realizacja tematu „Muzealna Bydgoszcz” pozwala pokazać, że muzeum jest mostem łączącym pokolenia. Muzeum odgrywa bowiem ogromną rolę w kształtowaniu świadomości przyszłych pokoleń, aby chronić dziedzictwo kulturowe. Przygotowana planszowa gra edukacyjna może być nie tylko krótką lekcją muzealną zarówno dla wnuka, jak i dziadka, ale również zachętą do poznania dziejów Bydgoszczy w dniu jej 675. urodzin.
Podczas przygotowywania gry edukacyjnej:
- wyszukiwaliście w źródłach niezbędne informacje,
- redagowaliście notatki,
- wyrażaliście swoje myśli,
- interpretowaliście fakty,
- poznaliście muzea regionalne,
- prezentowaliście własne zainteresowania,
- rozwijaliście kompetencje cyfrowe,
- pracowaliście w zespole,
- terminowo wykonywaliście zadania.
Z kolei praca metodą WebQuest pozwoliła Wam zdobyć nowe doświadczenie i z pewnością w przyszłości okaże się pomocna przy tworzeniu swoich gier edukacyjnych, które będziecie mogli wykorzystać nie tylko jako pomoce dydaktyczne w szkole, ale również jako sposób integracji z rówieśnikami oraz członkami rodziny. Tematem takich gier mogą być, np. lektury, zasady ortograficzne, dyscypliny sportowe, postacie lub wydarzenia historyczne, wynalazki i odkrycia oraz wiele innych.
Przygotowana planszowa gra edukacyjna „Muzealna Bydgoszcz” stanowić może w przyszłości punkt wyjścia do klasowych wycieczek do wskazanych w grze placówek muzealnych, zainteresowania się dziejami Bydgoszczy, a także większej dbałości o pamiątki rodzinne, które być może w przyszłości mogą zasilić ekspozycje muzealne.
Komentarze
Prześlij komentarz